سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چهار بازی استقلال تا پایان سال در تهران| شانس بالا برای ادامه صدرنشینی

  • کد خبر: ۹۹۸۹۱
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
چهار بازی استقلال تا پایان سال در تهران| شانس بالا برای ادامه صدرنشینی
برنامه بازی‌های استقلال تا پایان سال ۱۴۰۰ به گونه‌ای است که فقط یک بار از تهران خارج خواهد شد. چهار بازی استقلال تا پایان سال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، «حفظ صدرنشینی از رسیدن به صدر مهم‌تر است.» این جمله‌ای است که اغلب مربیان بزرگ دنیا به آن اعتراف کرده‌اند و بر این باورند وقتی تیمی به صدر جدول لیگ‌ها می‌رسد با دشواری بسیار باید این موقعیت را حفظ کند.

 استقلال تا به امروز، اما توانسته بخوبی از جایگاهی که نصیبش شده محافظت کند. این وضعیت ناشی از تلاش بازیکنان و اعضای کادرفنی است و باید سهمی هم برای مدیران باشگاه قائل بود که محیط نسبتاً آرامی را در باشگاه ایجاد کردند تا حاشیه‌ای بواسطه بروز مشکلات مالی به وجود نیاید. از این‌ها گذشته ترتیب برگزاری بازی‌ها نیز می‌تواند در پیشبرد اهداف استقلال بسیار کمک کننده باشد.
 استقلال در نیم فصل اول غالباً در بازی‌های خارج از خانه به میدان رفت و در نیم فصل دوم بیشتر در خانه مقابل رقبایش بازی می‌کند. شاید در لیگی که تماشاگر اجازه حضور در آن را ندارد، در ظاهر این‌طور به نظر بیاید که میزبانی اهمیت آن‌چنانی ندارد، اما به هر حال وقتی تیمی در خانه مقابل رقیبش به میدان می‌رود به لحاظ روانی انگیزه بیشتری خواهد داشت. همین دیدگاه است که موجب می‌شود برای استقلال در بازی چهارشنبه مقابل فجر دشواری آن‌چنانی تصور نشود. هرچند که فجر در شیراز توانست استقلال را متوقف کند، اما به هر حال شانس استقلال صدرنشین مقابل این تیم میانه جدولی در تهران بسیار بیشتر است. مجیدی و شاگردانش تا قبل از عید تنها یک بار از تهران خارج می‌شوند.  
این جدایی به بازی با نساجی مربوط است که احتمالاً در مشهد برگزار می‌شود. بعد از این بازی استقلال پی در پی در تهران مقابل گل‌گهر، صنعت نفت آبادان و در نهایت پرسپولیس قرار خواهد گرفت تا بیشترین میزبانی را میان رقبا تجربه کند. هرچند که بازی مقابل گل‌گهر و صنعت نفت آبادان نیز به دلیل حضور قلعه‌نویی روی نیمکت این دو تیم ساده نیست و دربی نیز ماجرا‌های خود را دارد، اما چنانچه استقلال از فرصت طلایی پیش‌رو نهایت بهره را ببرد، می‌تواند سال ۱۴۰۰ را با صدرنشینی به پایان برساند. حتی اگر استقلال در چهار بازی قبل از دربی با برتری میدان را ترک کند، یک تساوی نیز در دربی برایش بسیار ایده‌آل و امیدوار کننده خواهد بود تا شاید بعد از سال‌ها همین روند صدرنشینی تا آخرین هفته حفظ شود و تیم مجیدی بتواند قهرمانی را به هواداران استقلال هدیه دهد. به نظر می‌رسد مهم‌ترین بازی استقلال همین دربی باشد که در روز‌های پایانی سال برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->